Direkt skärpa även vid rörelse
även vid rörelse³
Korrigera din syn
även vid rörelse³
i alla lägen
mest krävande situationerna
svaga ljusförhållanden
masynfält
Ögonen rör sig i flera riktningar, men progressiva standardglas är designade för att stödja linjära ögonrörelser, vilket kan göra det svårt för ögonen att snabbt byta fokus. Varilux® XR series™- glaset reagerar på hur dina ögon faktiskt rör sig, vilket ger dig en mer naturlig synupplevelse.
Glaset utvecklades med artificiell intelligens med hjälp av en miljon datapunkter från glasögonanvändare, så de kan förutse allas visuella beteende.
För att framställa dina glas skapar vi en digital avatar av dig och analyserar den i en 3D-miljö som reproducerar verkliga situationer. Denna process fastställer din individuella synprofil, vilken gör det möjligt för oss att optimera glaset för ditt visuella beteende, inte bara för ditt recept.
När du utför flera sysslor under dagen kommer du uppleva omedelbart skarpt fokus under rörelse, med sömlösa växlingar från nära till långt bort.4 Det innebär att du ser saker tydligt på alla avstånd, känner dig reaktiv och stabil samt rör dig med din naturliga hållning.
Tre exklusiva Essilor-teknologier sammanförs i denna lösning som förändrar allt när det gäller presbyopi:
I dagens digitala värld arbetar våra ögon för att processa information som aldrig förr, och rör sig över 100 000 gånger per dag. De växlar och kontrollerar ständigt när vi är på språng.
Varilux® XR series™ är de progressiva glas som designats för att svara på denna utveckling av vår syn.
Skaffa en glaslösning från Essilor hos en partneroptiker eller optometrist
1Varilux® XR series™ – in-life consumer study - Eurosyn – 2022 – France (n=73 progressive lens wearers). 2Sources: Essilor R&D simulations – 2022 – calculation based on lenses measurements weighted by the level of importance of each criteria for progressive lenses declared by users (Quantitative Consumer study - Ipsos - Q1 2022 - BR/FR/IT/UK/US - n=4000 progressive lens wearers) - Simulations done on most relevant competitive brands : brands with good level of awareness among consumers (Consumer Lens Brand Tracking - Ipsos - Q3 2022 - BR/CA/CN/FR/IN/IT/UK/US - n=8000) & offering premium progressive lenses. 3Varilux® XR series™ – in-life consumer study - Eurosyn – 2022 – France (n=73 progressive lens wearers). 4Varilux® XR series™ – in-life consumer study - Eurosyn – 2022 – France (n=73 progressive lens wearers). 5Som rapporterat i Essilor R&D simuleringar- 2022- beräkningen har baserats på glasmätningar som viktats med den grad av betydelse för varje kriterium som angetts av användare av progressiva glas (kvantitativ konsumentundersökning – Ipsos – K1 2022 – BR/FR/IT/UK/US – n=4000 användare av progressiva glas 6RDC Environment Life cycle analysis - 2022 - -19% plastic consumption resulting in -6% C02 emissions vs Varilux® X series™. 7Varilux® XR series™ – in-life consumer study - Eurosyn – 2022 – France (n=73 progressive lens wearers). 9Varilux® XR series™ – in-life consumer study - Eurosyn – 2022 – France (n=73 progressive lens wearers). 10Peter H. Schiller, Edward J. Tehovnik, Neural mechanisms underlying target selection with saccadic eye movements, Progress in Brain Research, Elsevier, Volume 149, 2005, Pages 157-17.